2011 m. balandžio 13 d., trečiadienis

Naujausi jūrinių inovacijų vėjai – apdovanojimuose “Vėjų rožė”


Jau trečią kartą Klaipėdoje bus pagerbti žmonės, drąsiai diegiantys inovacijas jūrų versle ir moksle, skatinantys tarptautinį ekonominį bendradarbiavimą, dedantys pastangas, kad būtų įgyvendinti svarbūs šaliai ir regionui logistikos projektai – jiems bus įteikti “Vėjų rožės” apdovanojimai. Kadangi vėjų rožė turi keturias kryptis (t.y. keturis rumbus), yra įsteigtos ir keturios nominacijos.

Birželio 15 – 16 d. Klaipėdoje vyksiančios tarptautinės konferencijos „Baltijos jūra – vartai į Euraziją“ metu, tarptautiniai apdovanojimai bus įteikti už indėlį į politinio ir ekonominio bendradarbiavimo stiprinimą tarp Europos Sąjungos ir Azijos, už mokslo laimėjimus tobulinant jūrų, transporto ir logistikos sektoriaus veiklą. Apdovanojimų sulauks asmuo ar organizacija stiprinanti ir populiarinanti Europos Saugumo ir bendradarbiavimo organizacijos (ESBO) veiklą. „Vėjų rožės“ prizas bus įteiktas ir už sėkmingai įgyvendintą transporto ar logistikos projektą ir efektingiausią investicinę programą tarptautinių Eurazijos transporto koridorių plėtroje.

„Šiųmetinių apdovanojimų specifiką lėmė svarbus Lietuvos įsipareigojimas – 2011 metais mūsų šalis pradėjo pirmininkauti Europos saugumo ir bendradarbiavimo organizacijai (ESBO). Prieš tai pirminkaujantis Kazachstanas nubrėžė aiškiai kryptį – dėti visas pastangas, kad būtų sėkmingai plėtojama ir vystoma transporto ir tranzito plėtra. Lietuva tęsia Kazachstano pradėtus darbus ir ypatingą dėmesį skiria transporto tematikai. “ , - sakė Roma Stubrienė, Klaipėdos mokslo ir technologijų parko direktorė.

“Vėjų rožės” nominacijos Klaipėdoje žinomos nuo 2009 metų - jos pakeitė savo pirmtakus - “Anatolijaus” apdovanojimus. Renginio organizatoriai kasmet stengiasi stebinti – pavyzdžiui, pernai apdovanojimai peržengė Lietuvos ribas, “Vėjų rožės” buvo išdalintos Kazachstane. Kaip ir įprastai, pretendentus į nominacijas siūlo verslo asociacijos, konfederacijos, pramonės ir amatų rūmai, mokymo ir mokslo įstaigos, ministerijos, visuomeninės jūrų organizacijos, ES jūrų institucijos ir kt. Laimėtojus išrenka speciali komisija.

Renginio organizatoriai sako, kad apdovanojimų pavadinimas parinktas neatsitiktinai. Vėjų rožė – navigacijos prietaisas, kurį nuo senų laikų naudojo jūrininkai bei meteorologai, norėdami nustatyti vėjo gūsingumą, kryptį, dažniausiai vyraujančius vėjus. Istorijos šaltiniuose minima, kad vėjų rožė jūrininkų buvo pradėta naudoti dar IV a. pr. Kr. Nuo tų laikų vėjų rožė itin pasikeitė ir tapo kompaso pagrindu. Apdovanojimų sumanytojai teigia - vėjų rožė rodo vėjo kryptį, tad apdovanojimai atskleidžia, kokie vėjai šiuo metu vyrauja jūrinių inovacijų ir mokslo, transporto srityse.

„Simboliška, kad vėjų rožė, rodanti keturias pasaulio kryptis, visada lydėjo Šilko kelio, Arbatos, Prieskonių, Cukraus kelio, Gintaro, Deimantų kelio karavanus ir laivus. Šie keliai šiandien vadinami transporto koridoriais, jungiančiais pasaulio žemynus. Transportui, logistikai apdovanojimuose skiriame ypatingą dėmesį“ , - sako apdovanojimus įsteigusio tarptautinio verslo žurnalo „Jūra. More. Sea“ leidėja Zita Tallat -Kelpšaitė.
Per porą metų savo šeimininkus surado jau aštuoni originalūs sidabriniai, auksu ir emale dengti apdovanojimai. 2009 metais už jūrų valstybės įvaizdžio stiprinimą apdovanojimas įteiktas Lietuvos buriuotojų žygio "Tūkstantmečio odisėja. Vienas vardas – Lietuva" dalyviams. Už inovacijų jūrų versle vystymą apdovanojimą gavo Vakarų laivų gamyklos (Lietuva) ir kompanijos “BARD Engengineering” (Vokietija) projektas – vėjo jėgainių statybai jūroje skirtas laivas. Už mokslo laimėjimus tiriant Baltijos jūrą ir pajūrį apdovanojimą "Vėjų rožė" laimėjo bendras Lietuvos, Lenkijos ir Rusijos mokslininkų projektas "Power". Ugdant jūrinį mentalitetą savo projektu "Jūrininkų rengimas Lietuvoje" labiausiai pasižymėjo Lietuvos aukštoji jūreivystės mokykla.
2010 metais apdovanojimai vyko Kazachstane, Almatos mieste. Nominacijoje “Už indėlį į tarptautinį bendradarbiavimą” apdovanotas Kazachstano transporto ir komunikacijų ministras Abelgazy Kusainovas. Už inovatyviausią ir sėkmingiausią logistikos projektą Rytų – Vakarų kryptimi pagerbta tarptautinė automobilių transporto sąjunga (IRU) už projektą “Naujoji Eurazijos autotransporto iniciatyva” (NELTI). Už indėlį į Kazachstano ir Lietuvos ekonominio bendradarbiavimo stiprinimą apdovanotas Vytautas Varasimavičius, Lietuvos ir Kazachstano kompanijų grupės “TL NIKA Group” vadovas. Prizas už indėlį į logistikos mokslo populiarinimą įteiktas Iljai Segalui Kazachstano nacionalinės ekspeditorių asociacijos direktorius.

Kaip ir įprastai, apdovanojimai „Vėjų rožė“ sutampa su svarbiais jūriniais renginiais, tarptautinėmis konferencijomis. Užpernai renginys šurmuliavo Baltijos jūrinių inovacijų forumo metu, pernai tarptautiniai apdovanojimai įteikti per Almatoje (Kazachstane) rengtą konferenciją „Logistikos vaidmuo kelyje Azija – Europa“. Šiemet nominacijos bus įteiktos birželio 15-16 d. Šiomis dienomis Klaipėdoje bus rengiama tarptautinė konferencija transporto ir logistikos klausimais „Baltijos jūra – vartai į Euraziją“. Joje bus diskutuojama, kaip garantuoti krovinių gabenimo Baltijos jūra ir Rytų – Vakarų bei Vakarų – Rytų kryptimis saugumą ir logistikos grandinės patikimumą. Be to, naudinga pasinaudoti ir kitų šalių patirtimi, aptarti galimas bendradarbiavimo galimybes.

Konferencijos organizatorių teigimu, būtina ieškoti kelių, kaip glaudžiau bendradarbiauti Europos ir Azijos verslo, mokslo sektoriams. Neabejojama, kad po finansinės krizės yra daug puikių galimybių pradėti naują ir sėkmingą ekonomikos ir geopolitikos santykių etapą.

Klaipėdoje rengiama vis daugiau renginių, kuriais siekiama paskatinti tarpusavyje aktyviau bendradarbiauti politikus, verslo, mokslo atstovus jūrinės politikos klausimais. Daug renginių vyksta po Klaipėdos mokslo ir technologijų parko stogu.

„Kiekvienais metais stengiamės, kad į renginius atvykę žmonės gautų kuo įvairesnės ir įdomesnės informacijos apie jūrines technologijos, šio sektoriaus naujoves. Užpernai Klaipėdos mokslo ir technologijų parke surengėme Jūrinių technologijų ir inovacijų parodą – joje buvo demonstruojami naujausi mokslo laimėjimai jūrinės aplinkosaugos, transporto ir logistikos, laivų statybos srityje, energetiniai, industriniai ir infrastruktūriniai projektai jūroje. Daug dėmesio sulaukė kretingiškio sukonstruotas povandeninis laivas“ , - teigė R. Stubrienė.

Klaipėdoje bus rengiami geoterminės inžinerijos specialistai

Klaipėdos universiteto (KU) Jūrų technikos fakultetas pasirašė bendradarbiavimo sutartį su UAB „Geoterma“, pagal kurią nutarta minėtame fakultete įsteigti geoterminės inžinerijos studijų programą bei rengti specialistus.

Tokia disciplina bus ne tik vienintelė Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse. Tikslas – parengti kvalifikuotus profesionalus geoterminės inžinerijos srityje, plėtoti alternatyvią energetiką bei kuo efektyviau išnaudoti Vakarų Lietuvos geoterminius turtus, kurie gali būti pritaikyti ne tik šilumos, elektros gamybai, bet ir sveikatingumui skatinti.

Tai, anot specialistų, vienas iš puikių mokslo ir verslo bendradarbiavimo pavyzdžių. Idėją realizuoti kaip tarpininkas padeda Klaipėdos mokslo ir technologijų parkas (KMTP).

Valstybinė įmonė „Geoterma“, vėliau reorganizuota į UAB, buvo įkurta žemės gelmių išteklių ištyrimui ir panaudojimui dar 1991 m. Jos misija - Vakarų Lietuvos geoterminės anomalijos teikiamų galimybių visapusiškas panaudojimas, visų pirma ekologiškai švarios šiluminės energijos gamybai.

Geoterminės energijos panaudojimas atitinka valstybės tikslus sumažinti priklausomybę nuo įvežamo kuro bei įgyvendinti įsipareigojimus Europos Sąjungai, pagal kuriuos mūsų valstybė turi skatinti ir remti bei plėtoti alternatyvios energijos panaudojimą.

Minėtu būdu išgaunama energija yra viena iš labiausiai išplitusių Lietuvoje atsinaujinančių energijos rūšių. Ji galėtų būti naudojama šilumos tiekimui į gyvenvietes bei atskiriems objektams, žuvivaisai, daržininkystei ir kt. Be to, Vakarų Lietuvos geoterminės anomalijos vanduo pasižymi ne tik geromis temperatūros savybėmis, bet ir didele mineralizacija.

Pasak KU Jūrų technikos fakulteto dekanės, doc. dr. Rimos Mickevičienės, pagrindinė priežastis, kodėl buvo pasirašyta sutartis su “Geoterma”, - tai specialistų trūkumas.

“Sutartis pasirašyta KMTP. Tiesiog reikalingi specialistai, išmanantys požeminę geoterminę inžineriją: vadinamąją giliąją bei sekliąją. Kalbu apie šiluminius siurblius, alternatyvią energetiką. Tokių specialistų niekas net Baltijos jūros regiono valstybėse neruošia. Tad sukurti geoterminės inžinerijos studijų programą yra iššūkis mums. Juk alternatyvi, draugiška aplinkai energija šiandien yra labai aktualu ir efektyvu. Mums reikia galvoti apie atsinaujinančius energijos šaltinius. Šaunu, kad būsim reikalingi rinkai“, - sakė dekanė.


Anot jos, paprastai priėmimas į studijas kitiems metams formuojamas rugsėjo mėnesį, tad pretenduoti studijuoti į naujai sukurtą specialybę bus galima nebent 2012 metais.

„Reikia paruošti formalų studijų aprašą, atlikti kitus formalumus, tačiau to neužtenka. Mums reikia pagalvoti apie studijų bazę, laboratorinę įrangą. Šioje srityje galinčių dirbti specialistų išties nėra. Reikalingi žmonės, kurie turėtų žinių geologijos, šiluminės mechanikos, hidraulikos, hidrologijos srityse. Turi būti suformuotas bendras supratimas, nes Vakarų Lietuvoje geoterminėje srityje yra labai daug nepanaudotų galimybių, tad reikia žmonių, išmanančių, kaip tai padaryti“, - dėstė R. Mickevičienė.

Ji paminėjo vadinamąją sekliąją geoterminę inžineriją, dirbant su šiluminiais siurbliais, lokaliai, aptarnaujant individualius namus.

Mokslininkė pažymėjo, kad panaudojant geoterminę inžineriją atsiveria ir platesnės galimybės, nei šilumumos, elektros gamyba.

„Geoterminis vanduo pas mus yra labai druskingas, tad ir druskas galima panaudoti. Šilumą pritaikyti baseinams, reikia tyrimų, bet tas vanduo gali būti naudojamas ir specifinių odos ligų, tokių kaip žvynelinė, gydymui. Aš ypač džiaugiuosi, kad pavyko užmegzti konkretų bendradarbiavimą su verslo institucija, nes mokslą ir verslą „supiršti“ nėra lengva. Ypač – Lietuvoje, kadangi pranašu čia nebūsi, dažnai labiau linkstama sumokėti už paslaugas užsieniečiams, o tokia tendencija mažina galimybes tobulėti mūsų šalies, vietiniams mokslininkams. Tad šiuo atveju KMTP tikrai labai padėjo kaip rišanti grandinė“,- pastebėjo dekanė.

UAB „Geoterma“ direktorius Ričardas Vaitiekūnas taip pat pabrėžė bendradarbiavimo su KU Jūrų technikos fakultetu būsimą naudą.

„Atvirai pasakysiu, mūsų jėgainė yra labai specifinė, Lietuvoje geoterminės inžinerijos specialistų, parengtų akademiškai, nėra, dirba savamoksliai. Tad universitete baigę geoterminės inžinerijos studijas žmonės tikrai būtų labai naudingi. Jiems atsivertų ir tarptautinė rinka, nes daug potencialo yra Vokietijoje, Prancūzijoje bei Italijoje. Visgi manau, kad pradiniame etape užtektų ir iki 10 tokios specifinės srities absolventų“, - mintimis dalijosi bendrovės vadovas.

Jis informavo, kad šilumos gamyba naudojant geoterminius šaltinius sparčiai plečiasi: pavyzdžiui, jėgainę norima statyti Šilutės rajone, pavyzdžiais Lietuvoje susidomėjo ir latviai, kurie atlieka studiją.

„Mūsų jėgainė, įsikūrusi Klaipėdoje, Baltijos šalyse yra vienintelė ir net ketvirta pagal projektinį galingumą pasaulyje. Bendradarbiavimo sutartis su Klaipėdos universitetu yra didelis postūmis į priekį, nes tokios tendencijos sunkiai skinasi kelią. Dabar, kai yra precedentas, „užsikabinus“, reikalai turėtų sparčiau pajudėti“,- prognozavo R. Vaitiekūnas.

2011 m. kovo 28 d., pirmadienis

Klaipėdos "Parazitui" priešnuodžių nebuvo

Klaipėdos robotų konstruktoriai - vėl nepralenkiami. Uostamiesčio technikai susišlavė pagrindinius prizus Austrijoje vykusiame tarptautiniame robotų kovų čempionate „Robot Challenge“.

Vitalijaus Rodnovo sukonstruotas robotas „Parazitas“ prestižinėje mega sumo (iki 3 kg) kategorijoje neturėjo lygių ir iškovojo pirmąją vietą. Robotas atrodė tarsi ne savo kategorijos mašina. Greitis ir tikslumas „Parazitui“ neleido iš 20 kovų pralaimėti nė karto. Kiekvienas „Parazito“ pasirodymas buvo lydimas lankytojų plojimų ir pavydžių konstruktorių žvilgsnių.

Sėkmė lydėjo ir kitą klaipėdietį. Vienoje populiariausių Mini sumo kategorijojų, klaipėdiečio Egidijaus Vedeikio sukonstruotas robotas laimėjo 2-ąją vietą, praėjusiais metais jis buvo trečias. Nors klaipėdietis savo roboto per metus visai neatnaujino ir netobulino, bet praeityje įdėtas darbas leido antrus metus vadintis vienu geriausių savo rungtyje.

„Kovo – balandžio mėnesiai yra robotikos fanų pikas. Būtent šiuo laikotarpiu vyksta garsiausi Europos robotikos renginiai, kurių pats svarbiausias yra „Robot Challenge“. Austrijoje vykstančios varžybos pritraukia daugiausia dalyvių ir lankytojų. Visos Europos robotikos konstruotojai metų metus ruošiasi renginiui ir tobulina savo robotus, tam, kad galėtų sudalyvauti šiame didžiuliame renginyje“ - įspūdžiais dalijosi V.Rodnovas, vadovaujantis klaipėdiečių „Rodman Robotics“ klubui.

Šiose tarptautinėse varžybose puikiai pasirodė ir finale rungėsi Klaipėdos Universiteto studentai, M. Lukas ir A. Knolis. Stiprius robotus sukonstravo ir Pranciškonų gimnazijos moksleiviai vadovaujami mokytojo Vismantas Masioko, kurie užėmė 5 ir 6 vietas. Tokie Lietuvių rezultatai leidžia pagrįstai vadinti Lietuvą ne tik krepšinio, bet ir robotikos šalimi (Europos Japonija).

„Per metus robotų konstruotojai gerokai patobulėjo, akivaizdu, kad Europos robotikos lygis yra smarkiai pakilęs. Didžiausi robotikos klubai sulaukia daugiau narių, plečiasi robotikos fanų ratas, todėl vyksta daugiau varžybų ir varžosi tobulesni robotai“ , - pasakojo V. Rodnovas.

Klaipėdiečiai – vieni stipriausių Europos robotų konstruotojų, todėl nenuostabu, kad jiems suteikta garbė šiemet organizuoti Europos robotų čempionatą, kuriame susikaus stipriausi Europos robotai. Čempionatas „European Robot League“ vyks balandžio 23 dieną. Turnyrą organizuoja Klaipėdos mokslo ir technologijų parkas kartu su organizacija „Baltic Robot Sumo“.

Susipažinti su Austrijoje prizus iškovojusiais robotais ir jų konstruotojais bei sužinoti apie balandį Klaipėdoje vyksiančias robotų kovas kviečiame rytoj (antradienį) 13 val. Klaipėdos mokslo ir technologijų parke.
Daugiau informacijos:
Andrius Sutnikas, KMTP Komunikacijų vadovas (mob.tel.nr. 868637681) arba Vitalijus Rodnovas, „Rodman Robotics“ klubo vadovas (mob.tel.nr. 867304819)
www.kmtp.lt ; www.balticrobotsumo.org

2011 m. kovo 25 d., penktadienis

Mintys ir širdys skirtos jūrai: jūrų tyrėjai pasakoja apie savo darbą

Šią savaitę pasirodė nauja internetinių dienoraščių serija, kurioje jūrų tyrėjai pasakoja apie savo darbą. Jūrų mokslu besidominčiam jaunimu tai - puiki galimybė sužinoti apie jūrų tyrėjo profesiją, pakomentuoti dienoraščio įrašus ar tiesiogiai užduoti rūpimą klausimą dienoraščio rengėjams. Dienoraščio pasakojimus pradės dr. Natalie Loick-Wilde, jūrų biologė, tirianti azoto ciklą jūroje ir svarbą jūroje gyvenantiems organizmams. Dienoraštį rasite čia.
Ši veikla vykdoma ES projekto “South Baltic Weblab" rėmuose, kuriame dalyvauja jūrų tyrėjai, informatikai ir e-mokymo ekspertai iš 6 institucijų Baltijos jūros regione. Šio projekto tikslas yra supažindinti su jūrinių tyrimų svarba ir įvairove: tam kuriamas virtualus mokymosi modulis apie Baltijos jūrą, rašomi dienoraščiai, organizuojamos kasmetinės tyrėjų stovyklos skirtos jaunimui nuo 15 iki 18 metų. Pirmajį iš penkių mokymosi modulių bus galima išbandyti 2011 metų vasarą.
„Pietų Baltijos Weblab“ projektas dalinai finansuojama ES komisijos pagal Pietų Baltijos bendradarbiavimo per sieną programą. Projekto koordinatorius – Leibnico institutas Baltijos jūros tyrimams Rostoke-Varnemiundėje.

Kiti partneriai: Okeanologijos Lenkijos mokslų akademijos institutas; Klaipėdos universiteto Baltijos pajūrio aplinkos tyrimų ir planavimo institutas; Lundo universiteto Žemės ir ekosistemų tyrimų departamentas; Ščesino universiteto Jūros ir pakrančių mokslų institutas; Rostoko universiteto Informatikos institutas; Danijos technikos universitetas, Nacionalinė subalansuotos energijos laboratorija.

M. Kataržytė
Šaltinis: www.balsas.lt

2011 m. sausio 25 d., antradienis

Klaipėdoje kuriama negabaritinių krovinių pervežimo paslaugų sistema

Klaipėdos mokslo ir technologijų parke (KMTP) įsikūrusi dukterinė norvegų kapitalo įmonė “Omega Technology” kartu su KMTP kuria vadinamąją “one stop shop” sistemą OTIN(Oversize Transport Information Network), kuri padėtų transporto įmonėms gauti informaciją apie negabaritinių krovinių gabenimą bei įgyti negabaritiniam transportui būtinus leidimus.
Tai – KMTP inicijuoto tarptautinio projekto “Oversize Baltic” dalis. Minėtu projektu devyni Lietuvos, Lenkijos, Švedijos ir Vokietijos partneriai sieks pagerinti negabaritinių krovinių pervežimo paslaugų kokybę bei didelių krovinių pervežimo funkcinį (operacinį) suderinamumą Pietų Baltijos regione.
Minėto regiono negabaritinių krovinių pervežimo strategija vystoma siekiant sukurti vieningą regioninį požiūrį į negabaritinių krovinių pervežimo procedūras ir išskirti keturis pagrindinius tobulinimo aspektus: pervežimo koridorius, įstatyminę bazę, ekonominį poveikį, infrastruktūros ir technologijos tobulinimą.
Tad plėtojant sėkmingą bendradarbiavimą su norvegų-lietuvių įmone “Omega Technology” kuriama negabaritinių krovinių gabenimo paslaugų sistema, kurios dėka transporto bendrovės galėtų gauti informaciją apie negabaritinių krovinių pervežimą Pietų Baltijos regione.
Sistemą numatoma integruoti su jau veikiančiomis sistemomis Švedijoje ir Vokietijoje taip ženkliai pagerinant leidimų išdavimo paslaugų prieinamumą. Šalyse, kuriose informacinės sistemos nebuvo pritaikytos vadinamųjų web paslaugų teikimui, bus taikoma išplėstinė sistemos versija, leidžianti supaprastinti komunikaciją tarp atsakingų institucijų ir vežėjų. Įgyvendinus esamą projektą planuojama sistemos plėtra tiek funkciniame, tiek geografiniame kontekstuose. Tikimasi, kad jau greitai sistemos teikiamomis paslaugomis galės naudotis visas Baltijos jūros regionas.
„Omega“ – tai tarptautinė įmonė, kurios pagrindinė veikla yra projektų valdymo sistemų kūrimas ir pritaikymas klientų poreikiams. Įmonės pagrindinė būstinė įsikūrusi Norvegijos miestelyje Olensvag. Padaliniai ir dukterinės įmonės yra įsteigtos įvairiose pasaulio vietose: Norvegijoje, Lietuvoje, JAV, Kanadoje, Singapūre.
„Omegos“ dukterinė įmonė UAB „Omega Technology“ atidaryta 2006 m.. Visi įmonės darbuotojai yra kvalifikuoti informacinių technologijų specialistai, nuolat tobulinantys turimas žinias įvairiuose mokymuose, seminaruose.
„Omega Technology“ veikloje naudojamos naujausios programinės technologijos, vykdomi strateginiai tyrimai, testavimai. Įmonė orientuojasi į kompanijos „Microsoft“ programinių produktų kūrimo gaires bei „Omegos AS“ sukurtą aplikacijų kūrimo karkasą – AppFrame, kuris nustato bendras sistemų kūrimo gaires, o tai leidžia AppFrame produktus lengvai integruoti tarpusavyje.
“Omega Technology” kuria nestandartinius IT programinius produktus pritaikydama juos individualiems kliento poreikiams.

Daugiau apie “Omega Technology” www.omega.no

2011 m. sausio 11 d., antradienis

Veržliausia 2010 m. KMTP įmonė

2010-ieji Lietuvos verslui tapo įsimintinais metais, kupinais naujų iššūkių, kūrybingumo ir darbštumo. Nepaisant ekonominių sunkumų, kai kurios įmonės sugebėjo ne tik atlaikyti sunkmetį, bet adaptuotis prie susidariusios situacijos ir pasiekti sėkmingų rezultatų. Tokios įmonės vertos pagyrimų ir paskatinimo, būtent todėl Klaipėdos mokslo ir technologijų parkas kartu su Ūkio banku parodė iniciatyvą siekiant apdovanoti tokias sumanias įmones. 2010 m. gruodžio 23 d. Klaipėdos mokslo ir technologijų parke buvo apdovanota veržliausia įmonė siekiant pasidžiaugti jos sėkme ir parodyti kitoms kompanijoms, kad kūrybiškumas bei inovatyvumas yra realus verslo raktas į sėkmę.

Ką reiškia būti veržlia įmonė? Vieniems, tai atrodo kiekybinis kriterijus, kur didžiausią svarbą turi darbuotojų skaičiaus augimas. Kitiems tai, metinės apyvartos ir pelno rodikliai, rodantys tikrąją kompanijos vertę ir veržlumą. Galiausiai konkurso organizatoriai nusprendė užimti tarpinę poziciją ir įmones vertinti kompleksiškai, kuomet darbuotojų skaičius lygiai taip pat svarbus, kiek ir finansiniai rodikliai, tačiau svarbiausias vertinimo kriterijus buvo inovatyvumo elementas. Konkurso organizatoriai laikėsi platesnės inovacijos sampratos. Prioritetas buvo teikiamas įmonėms, įdiegusioms inovatyvius sprendimus savo veikloje, išplėtusioms eksporto rinkas, pasirašiusioms pelningus ir daug žadančius ateities kontraktus su partneriais, kitaip tariant visa, kas įvyko 2010 m., kuo įmonė gali pasigirti ir tikisi, kad tai paskatins jos visapusišką augimą.

Parko administracija kartu su banko atstovais po ilgų svarstymų atrinko tris įmones, kurios savo rezultatais ženkliai skyrėsi nuo kitų. Pirmoji tai UAB „Marine Technology“ - norvegiško kapitalo įmonė, įkūnijanti Klaipėdos darbuotojų kvalifikaciją dirbti tarptautinėje jūrinių technologijų kompanijoje, kuri garsi savo įranga ir projektavimo paslaugomis jūrų ir laivybos pramonėje. Nors Lietuvos filiale dirba tik 3 žmonės, tačiau ISO 9001:2008 ir ISO 14001:2004 standartų įdiegimas ir sertifikavimo bendrovės DNV pripažinimas rodo aukštą kokybinį bendrovės įvertinimą, kuris buvo pasiektas 2010 metais.

UAB „Power Media“ – jauna, energinga įmonė maloniai nustebino didžiuliu darbuotojų skaičiaus augimu. Nuo 2 darbuotojų metų pradžioje, per metus įmonė išaugo iki 8, demonstruodama, įspūdingą darbuotojų augimo koeficientą - 300 %! Sėkmingai IT sektoriuje besidarbuojanti įmonė specializuojasi internetinių puslapių kūrime ir programavime. Kaip teigė įmonės vadovas, kokybė buvo įvertinta dirbant užsienyje – padidėjusios darbų apimtys, gautos iš užsakovų Airijoje, tolygiai didėjo paskutinius 6 mėnesius, tai leido plėsti darbuotojų skaičių ir kelti teikiamų paslaugų kokybę.

Trečioji kompanija UAB „Grand Partners“ konkurso organizatorių buvo įvertinta geriausiai. Būtent ši parko senbuvė buvo išrinkta veržliausia 2010 m. KMTP įmone ir apdovanota Ūkio banko įsteigtais prizais. Verslo konsultacijas ir mokymų paslaugas teikianti komanda iš tiesų 2010–sius galėjo pavadinti sėkmingais. Anot komercijos direktoriaus, Andriaus Petravičiaus, per metus įmonė laimėjo apie 20 stambių mokymų kontraktų, kurie leido padidinti apyvartą apie 2-2,5 karto. Nuo rugsėjo mėnesio „Partneriai“ susijungė su tarptautine mokymų kompanija Linkage Inc ir nuo šių metų tapo atstovais Lietuvos, Latvijos, Estijos ir Rusijos rinkoms kaip Linkage Baltic. Kaip vieną reikšmingiausių metų laimėjimų A.Petravičius įvardino įgyvendintą tarptautinį projektą, kurio metu tinklas Linkage Inc vedė mokymus Samsung aukščiausio lygio vadovams, o UAB „Grand Partners“ ekspertai konsultavo Rusijos ir Ukrainos „Samsung“ vadovus (apie 150 vadovų). Lietuvos rinkoje vienu iš didžiausių ir sėkmingiausių 2010 metų įvykių, įmonės atstovas įvardino „Arvi ir ko“ vadovų ugdymą. „Šiai korporacijai mes padedame eiti per pokyčius, kuriuos patiria vadovai ir diegiame vadovavimo kultūrą paremtą koučingu (angl. „coaching“ - trenerystė)“ teigė įmonės atstovas.

Parko įmonės 2010 metais parodė sugebėjimą adaptuotis ir savo profesionalumo dėka į sunkmetį reaguoti kūrybiškai. KTMP kartu su Ūkio banku planuoja kasmet apdovanoti įmones už kompleksinį augimą ir kartu, kaip bendruomenei, pasidžiaugti pasiektais rezultatais.

Linkime visoms įmonėms sėkmės, geros nuotaikos ir kūrybiškumo 2011-siais!

2010 m. gruodžio 22 d., trečiadienis

Įspūdžiai iš "All Japan Robot Sumo Tournament 2010" varžybų

Kątik grįžau namo. Naujienos blogos. Tarp "All Japan Robot Sumo Tournament 2010" varžybų (vykusių Tokijuje š.m. gruodžio 19 d.) prizininkų nebuvo lietuviškų vardų. Mano robotas "Parazitas" užsidirbo tik vieną yuko tašką (laimėjo vieną kovą iš trijų), kiti robotai - "Master of Disaster", "309", latvių "Tacka"- buvo išmesti iš ringo kaip kačiukai. "Parazito" greitis yra apie 2 metrai per sekundę, bet jis atrodė kaip vežlys prieš robotus, dauguma iš kurių važiavo apie 5 metrų per sekundę greičiu. Didžiausias siurprizas buvo tai, kad finale laimėjo visai ne greitis, bet protas. Du robotai, kurie lakstė kaip pasiutę, finale vos judėjo, ir tai buvo ne gedimas. Jie tiesiog laukė priešininko judesio kad galėtų atlikti atitinkamą manevrą. Buvo neįmanoma patikėti, kad robotai veikė autonomiškai- tai yra be žmogaus pagalbos bandė analizuoti priešininko veiksmus ir tinkamu momentu atlikti kontrataką. Vienas japonų teisėjas, paklaustas kame yra japonų sumo robotų stiprybė, atsakė - balansas. Balansas tarp galios, greičio ir proto. O multimilijoninės pajamas turinčios Fujisoft firmos įkurėjas, šiu varžybų organizatorius, paklaustas kame yra japonų žmonių stiprybė, atsakė - "hard work and teamwork". Japonų sumo robotų kūrimas turi gilias tradicijas Japonijoje. Dažniausiai pradinį dizainą, idėją sukuria sensėjus - mokytojas.
Vėliau jo mokiniai reguliariai rengia susibūrimus, kurių metu svarsto kaip galima butų tą robotą patobulinti. Kai tie mokiniai baigia mokslus, jie palieka robotą kitiems, ir robotas yra tobulinamas be sustojimo keletą metų, kol nesukuriamas naujas dizainas. Ypač vykusias konstrukcijas jie tiesiog
klonuoja - padaro daug kopijų, tad nugalėti tokią monstrų armiją tampa ypatingai sunku. Mokytojai-sensėjai užsiima robotų kūrimu dešimtmečiais.
Jeigu pirmame varžybų atrankos rate robotus paleidinėja mokiniai, tai finaluose sensšjai daro tai patys. šių metų varžybų nugalėtoju tapo ~60 metų amžiaus japonas, antrą vietą palikęs apytiksliai tokio pat amžiaus priešininkui. Nors ir sakoma, kad patirtis - tai durnių protas, sakyčiau, kad lietuvių pralaimėjimas nėra toks tragiškas. Mes parsivežėme daug žinių apie japonų robotų konstrukcijas ir strategijas, užsimezgė nauji draugiški ryšiai ir netgi Fujisoft kompanijos savininkas pareiskė norą remti musu Balticrobotsumo.org projektą. Visa tai leis pakelti Lietuvos ir Europos sumo robotų konstravimą į kitą, aukštesnį lygį. Laimėti yra sunku, bet dar sunkiau yra garbingai priimti pralaimejimą ir nenustoti kovoti toliau. Mes pripažįstame japonų robotų pranašumą šiais metais, bet dėsime visas pastangas, kad kitais metais laimėtume "All Japan Robot Sumo Tournament 2011".


Nuotrauku galerija:
http://picasaweb.google.com/vitalijrodnov/AllJapanRobotSumoTournament?feat=directlink

Pagarbiai,
Vitalij Rodnov